vrijdag 2 maart 2012 - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Lex Wind - WaarBenJij.nu vrijdag 2 maart 2012 - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Lex Wind - WaarBenJij.nu

vrijdag 2 maart 2012

Door: Lex

Blijf op de hoogte en volg Lex

05 Maart 2012 | Moldavië, Chisinau

vandaag gaan we naar Orhei, naar een pleeggezin. Maar bij het instappen in de auto, begint het een beetjes te sneeuwen. En al rijdend worden de sneeuwvlokken steeds dichter en komt er een mooie dikke laag sneeuw te liggen. In nederland wordt er dan gelijk gestrooid en sneeuwschuivers ingezet. Hier niet. Niets van dat alles. Maar al rijdend blijkt, dat het nemen van hellinkjes niet lukt. We glijden steeds weer meters naar beneden. Daarom maar een besluit genomen: zo nog 30 kilometer rijden gaat niet. We hebben dus maar de hele dag in de hoofdstad Kischinau doorgebracht: enkele markten bezocht, waar werkelijk van alles te koop tot en met bruidsjurken toe! Annelies heeft bij voorbaat er maar een gepast, waarvan een foto nu bestaat.
Trouwens: vannacht was de kachel in het hotel gewoon op ca 25 graden, er is geen mogelijkheid om die terug te draaien. We hebben dan maar in de vrieskou met ramen open geslapen, het is anderse cht niet uit te houden. Omdat het hotel niet voor 9.00 uur het ontbijt wil serveren, hebben we maar zelf brood en koffie gekocht, en ontbijten oop de eigen kamer, elke morgen rond 8.00 uur. 'sNachts blaffen alle buurthonden rustig door, in koor en op verschillende toonhoogten.
' s Avonds gezellig in het hotel gegeten, ze hebben hier echt een goede keuken: salades, kip, schaschlik, mamaliga (mais), karper, e.d.