zondag 23 oktober, deel 2 - Reisverslag uit Indianapolis, Verenigde Staten van Lex Wind - WaarBenJij.nu zondag 23 oktober, deel 2 - Reisverslag uit Indianapolis, Verenigde Staten van Lex Wind - WaarBenJij.nu

zondag 23 oktober, deel 2

Door: Lex

Blijf op de hoogte en volg Lex

23 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Indianapolis

Ja, deel 2.
Vanmiddag zijn we naar het Indianapolis State Museum geweest. Per fiets! Dat gaat hier gewoon de hele weg over het voetpad, dat was wel ergwennen, ik zat de hele tijd om me heen te kijken, of er geen politiewagen kwam aanrijden. Maar dat is hier totaal geen probleem: fietsen op de stoep. Er is overigens wel een goed netwerk van brede fietspaden downtown aangelegd, en naar enkele voorsteden. Onderweg kwamen we door een park, waar op dat moment een commandowisseling plaastvond van een of andere Irak-generaal: gewoon in het openbaar, inclusief een helicopter op het grasveld, een muziekkorps, pantserwagens, en een klein beetje publiek.
Daarna doorgefietst naar het ISM. Sommigen van jullie hebben wel eens gehoord dat ik vroeger Zuidpoolreiziger wilde worden. Nou, dat hebben we vanmiddag bekeken: De reis van Shackleton's Endurance in 1914-'16. Een prachtige film in IMAX getoond, met deels originele filmbeelden, en een uitstekende tentoonstelling van de foto's van de expeditie-fotograaf. Zeer van genoten. Via allerlei omwegen naar huis gefietst: Indianapolis heeft best wel een mooie stad met wandelpaden langs een prachtig kanaal.
Vanavond was dochter Melissa thuis. Zij had een lekker diner gekookt, met een enorm stuk chocoladecake als dessert.
Morgen gaan we weer verder.

• 24 Oktober 2011 - 06:30

Gerben&Geke,Sam,Liz :

Hoi Lex,

Altijd bijzonder om een kerkdienst in een ander land mee te maken, vind jij niet?
    En heb je weer de Zuidpoolkriebels gekregen na het bekijken van de film en de tentoonstelling?
    Wij vermoeden dat jouw weblog dan nog veel uitgebreider gaat worden...
    Geniet van jouw laatste week!

Hartelijke groeten,
    Gerben & Geke, Sam, Liz van de Put

• 24 Oktober 2011 - 19:32

Erik En Jannie:

Hoi Lex,

Wat een belevenissen en indrukken doe je op!

Mooi om zo te lezen hoe het met je gaat.

Heb nog een goede tijd in de USA. we zijn benieuwd naar je foto's en verhalen.

hartelijke groet uit Nunspeet,

Erik en Jannie

• 28 Oktober 2011 - 11:59

Yammy...:

Lekker he die chocoladetaart? hahaha
    Smulpaap die je bent..