maandag 24 oktober deel 1 - Reisverslag uit Indianapolis, Verenigde Staten van Lex Wind - WaarBenJij.nu maandag 24 oktober deel 1 - Reisverslag uit Indianapolis, Verenigde Staten van Lex Wind - WaarBenJij.nu

maandag 24 oktober deel 1

Door: Lex

Blijf op de hoogte en volg Lex

24 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Indianapolis

Daar gaat ie weer:
vanmorgen op Jack Cooney's kantoor plannen en nieuwe afspraken gemaakt. Dat wordt deze laaste dagen nog een heel gepuzzel. Ik denk, dat er diverse afspraken niet kunnen doorgaan wegens tijdgebrek. Ik blijf hier dus nog een week, en kom pas zondag 7 november weer terug.....
Tussen de middag een werklunch gehad met een professor hier van Ivy Tech en dr. Robert Helfenbein van Indiana State Un. over het thema Ethiek en gelijkheid in het hoger onderwijs. In de VS tobt men inderdaad met het probleem, dat mensen onderaan de arbeidsmarkt en werklozen nog onvoldoende op de hoogte zijn van scholingsmogelijkheden, of in sommige gevallen er van uitgesloten worden! Waar is dan de democratie? en waar de ethiek? Moet dan alles wijken voor de economie? Ik moest daarbij denken aan de Conferentie van Lissabon, waar de EU besloten heeft de sterkste economische macht ter wereld te willen worden, en dat daarom iedereen in Nederland een kwalificatie moet hebben. Waar is onze democratie? En waar is onze ethiek in het onderwijs? Zomaar wat items om over na te denken, en dat hebben we vanmiddag dus voor de amerikaanse situatie gedaan.
Daarna nog 3 gesprekken gehad met Rebecca van het Career Centre, Angie Yoder van het Transfer Centre, en Clinton Whinton van het Student Life and Development Centre.
Het blijkt, dat er vele echt eenzame studenten rondlopen in Indianalopis en in de VS. Naast hun studie hebben ze geen/weinig sociale contacten. Om dat op te krikken, organiseert dit Centre een waslijst aan activi teiten, waaraan een student kan deelnemen als leider of alleen gewoon deelnemen. Er zijn gedachten
om ook een gezondheidscentrum voor fysieke en psychologische hulp op te richten. En dat alles onder hun motto Happy people doing happy things. Volgens mij zeiden de oude Romeinen dat ook al onder hun motto Mens sana in corpore sanum = een gezonde geest in een gezond lichaam. Is er dan iets nieuws onder de zon?
Groet. Lex.

• 28 Oktober 2011 - 11:40

Hey Die Lex...:

Man..wat een verslaglegging zeg. Top van je. Dus je blijft een week langer lees ik nu? 7 november pas weer terug.
    Grapje of niet? OF met de tijd en data in de war? hahaha..
    Ik ga vanavond thuis nog weer eens verder lezen vwb jouw avonturen.
    Al bij de Indy 500 wezen kijken? En? Mooie ronkende geluiden gehoord aldaar? Dikke V8 moteren of anderzins mooi spul wat daar rondreed?

Ik hoor het graag van je

Vriendelijke groeten van een toch wel jaloers collega uit een miniscuul plaatsje genaamd Harderwijk...hahaha..

Wilco