vrijdag 28 oktober - Reisverslag uit Indianapolis, Verenigde Staten van Lex Wind - WaarBenJij.nu vrijdag 28 oktober - Reisverslag uit Indianapolis, Verenigde Staten van Lex Wind - WaarBenJij.nu

vrijdag 28 oktober

Door: Lex

Blijf op de hoogte en volg Lex

28 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Indianapolis

laatste Ivy Tech-dag: een algemene studiedag van al het Ivy Tech personeel. 's Morgens om 7.00 uur (!) al present voor het gezamenljke ontbijt, voor 4000 personeelsleden in de parkeergarage.
Om 8.00 al de eerste lezing. Ik was bij Vincent Tinto, die een boek geschreven heeft over 'Leaving College' = schoolverlaten. Hij had een uitgebreide lezing over allerlei factoren die een rol spelen in goed onderwijs, en goed klasse-management. Welke verwachtingen heb je? Welke ondersteuning is er? Welke feedback wordt er gegeven? Hoe betrokken is iedereen? Aan het einde van de ochtend een workshop meegemaakt over loopbaan begeleiding: niemand heeft hier ooit gehoord van iets van loopbaanbegeleiding op de highschool of zo. Maar de principes die wij hier hanteren, zijn ook daar wel bekend, alleen gebruiken ze deze pas op latere leeftijd, echt niet voor hun 18e!
Uitgebreide lunch!
's Middags een workshop over succes factoren, met een leuke bruikbare invullijst. Ga ik vertalen en toepassen.
Tenslotte een workshop over Internationalisering, waar o.a. wij onze ervaringen van 2 weken in 5 minuten mochten vertellen. Ik heb ze maar als advies meegegeven, dat ze in hun Community (=gemeenschaps) College elkaar meer moeten willen ontmoeten, en daar tijd voor nemen. Als ze nl elkaar groeten en vragen How are you today? lopen ze direct door zonder op het antwoord te wachten. Dat vind ik geen Community! Luister een beetje naar elkaars welbevinden als je er naar vraagt.
's Avonds heb ik Jack en Deborah als dank voor gastvrijheid getrakteerd op een etentje, in een grieks restaurant. En wat schetst mijn verbazing? Terwijl ik rustig mijn souvlaki zit te eten en een onderhoudend gesprek heb, hoor ik achter mij wat belletjes en muziek: een buikdanseres! En ze kwam ook nog aardig dichtbij. Toch wel wat verontrustend om zo op ooghoogte van vlakbij een schuddend buikje en heupen te zien! En ik ontkwam er ook niet aan om op de foto te gaan. Dikke pret! Maar die foto laat ik toch maar niet zien aan jullie .... ha, ha. Hebben jullie ook wat om over te gniffelen.
Morgen wat uitslapen, en naar het vliegveld: vertrek rond 16.30 uur plaatselijke tijd.
Ik kreeg van Els een mailtje, dat zij een dik pas sneeuw heeft in Virginia!
Groet, Lex.