donderdag 27 oktober - Reisverslag uit Indianapolis, Verenigde Staten van Lex Wind - WaarBenJij.nu donderdag 27 oktober - Reisverslag uit Indianapolis, Verenigde Staten van Lex Wind - WaarBenJij.nu

donderdag 27 oktober

Door: Lex

Blijf op de hoogte en volg Lex

27 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Indianapolis

De laatste dag dat ik in de verschillende classes ben, morgen hebben we een soort studiedag waar we aan het eind een korte reflectie zullen geven.
8.00 uur: de eerste class.
Jack laat de studenten een korte reflectie schrijven over wat ze geleerd hebben. Hij zal proberen alle schrijfsels te scannen, zodat ik het aan jullie kan laten zien. Interessant, omdat dat een goed inzicht geeft in de manier waarop Amerikaanse studenten met hun toe komstplannen bezig zijn.Daarna heb ik een korte reflectie gegeven op hun individuele verhalen. Als dank van hun heb ik een prachtige sweater gekregen met IVY TECH erop! En op de foto natuurlijk!
Daarna een gesprek gehad met Beth Borst, verantwoordelijk voor het Honor Society Program. Dat is extra onderwijs voor hoog presterende studenten. Helemaal nieuw, het start in januari 2012. Beth vertelde ook over de hoge mate van slecht opgeleide highschool leerlingen, waardoor Ivy Tech extra programma's wil/moet inzetten om studenten bij te scholen in vooral live-skills = algemene vaardigheden als op tijd komen, op tijd je kleren verschonen, je huishouding thuis goed doen, een gesprek kunnen voeren, luisteren naar instructie, enz. Ivy Tech wil een school zonder drempels zijn, maar dat betekent wel veel extra inspanningen om het algemene levens- en opleidingspeil op te krikken. Studenten zonder diploma highschool zijn welkom, als ze tenminste een ATB hebben = ability to benefit = potentiele mogelijkheden om een bepaald opleidingsnivo te kunnen bereiken. Ook voeren ze extra programma's uit op enkele highschools. Meerderen daarvan staan hier niet goed bekend. Mijn opmerking dat Ivy T. wat aan het puinruimen van de high schools bezig is, gaf ze schoorvoetend toe.
's Middags weer naar het Museum, waar een andere groep een presenta tie moest houden over een schilderij van Vincent van Gogh 'Landschap bij Arles'. Je merkt, dat volwassenen toch uitgebreider kunnen reflecteren dan jongeren.
Daarna heb ik wat souvenires gekocht in de I.T.boekwinkel, en foto's gemaakt van een stadsbus met voorop een fietsenrek. Terwijl ik daar stond, kwam er een oude neger langslopen, die me lispelend toefluisterde 'hey man, can you despair me a cigaret?' Maar die had ik niet bij me.
De laatste class moest vanmiddag een presentatie houden over 'My life as a citizen'= mijn leven buiten school.
Het viel me op, dat er erg veel studenten voor hun broers/zussen e.d. moeten zorgen vanwege werkende gescheiden ouders. Toch hebben ze allemaal een keuze gemaakt voor een opleiding. Ook zijn er velen die allerlei vormen van vrijwilligers werk doen, zoals in de kerk, of in de gaarkeuken voor daklozen, of thuis voor de gezinsleden zorgen. Belangrijk zeiden ze te vinden 'freedom, opportunity and diversity' = vrijheid, kansen en verscheidenheid.
Vanavond hebben we een farewell dinner.
Eet smakelijk! Lex.

  • 28 Oktober 2011 - 12:02

    Passend Onderwijs?:

    Hoi Lex, Hoe staat het daar met de term Passend onderwijs..of heb ik dat over het hoofd gelezen?

    Goede terugreis toegewenst!

  • 28 Oktober 2011 - 16:47

    Ineke:

    Hoi Lex,

    Wat een ervaringen zeg, daar zal je meer van bij moeten komen dan je jetlag! Erg bijzonder je verhalen allemaal. Goede reis terug en tot maandag.
    Hartelijke groet,
    Ineke

  • 29 Oktober 2011 - 10:15

    Elke Van Wanrooij:

    Hoi Lex!
    Goede terugreis en succes met het bijkomen van al die ontmoetingen en verhalen! En werk ze weer daarna!
    Liefs, Elke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Indianapolis

Uitwisselingsreis USA

Recente Reisverslagen:

30 Oktober 2011

zondag 30 oktober

29 Oktober 2011

zaterdag 29 oktober

28 Oktober 2011

vrijdag 28 oktober

27 Oktober 2011

donderdag 27 oktober

26 Oktober 2011

woensdag 26 oktober
Lex

Actief sinds 06 Juni 2011
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 30173

Voorgaande reizen:

13 April 2015 - 17 April 2015

Auschwitz Tour 2015

22 Juli 2013 - 01 Augustus 2013

De Joodse parels van Midden-Europa

15 Februari 2013 - 22 Februari 2013

Oekraine februari 2013

31 Juli 2012 - 09 Augustus 2012

Polen, 31 juli - 9 aug. '12

29 Februari 2012 - 05 Maart 2012

Moldavie

15 Oktober 2011 - 29 Oktober 2011

Uitwisselingsreis USA

Landen bezocht: