zondag 23 oktober, deel 1 - Reisverslag uit Indianapolis, Verenigde Staten van Lex Wind - WaarBenJij.nu zondag 23 oktober, deel 1 - Reisverslag uit Indianapolis, Verenigde Staten van Lex Wind - WaarBenJij.nu

zondag 23 oktober, deel 1

Door: Lex

Blijf op de hoogte en volg Lex

23 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Indianapolis

vanmorgen naar de kerk (RK) geweest. Enkele dingen die me opvielen, waren:
* meerdere bezoekers waren heel eenvoudig gekleed, alsof ze echt te arm waren.
* we brachten onze collectegiften zelf naar voren in de kerk naar enkele manden. Later zei iemand tegen mij dat de opbrengsten daardoor beduidend hoger waren dan voor die tijd; ja ook in de kerk wordt commercieel gedacht.
* er was een mededeling over een daklozen-project. Ik hoorde later, dat een vroegere leider daarvan zelf werkloos geworden was, en toen dakloos en zelf hulp vroeg van dat daklozenproject. Ik zie ook op straat nogal wat armoede. Het blijkt, dat er zo'n 30.000 daklozen in Indianapolis zijn, de gemiddelde leeftijd van dakloze kinderen is 9 jaar!
* Net voor het vieren van het Avondmaal gaf iedereen de hele kerk door elkaar een hand met een vredewens.
* Na de dienst bleef iedereen gewoon in de kerk wat rondhangen, kletsen, limo en koffie drinken, elkaar begroeten, enz. En Jack stelt me aan iedereen voor: ' Meet Lex, a professor from Holland.' Ik vind eigenljk, dat jullie dat ook maar eens moeten gaan doen! (grapje...)

vanavond deel 2.

• 23 Oktober 2011 - 17:20

Aart En Marijke:

Hoi Lex,
    Leuk dat je ons ook laat meegenieten van je trip en wat je meemaakt in de VS. Nog veel plezier de laatste week!
    Groetjes,
    Marijke en Aart

• 23 Oktober 2011 - 18:35

Corrie Tiemens:

Hoi Lex,

Nog veel plezier tijdens je laatste week. Fijn om te lezen dat je het zo leuk hebt. Tot na de vakantie.