dinsdag 18 oktober - Reisverslag uit Indianapolis, Verenigde Staten van Lex Wind - WaarBenJij.nu dinsdag 18 oktober - Reisverslag uit Indianapolis, Verenigde Staten van Lex Wind - WaarBenJij.nu

dinsdag 18 oktober

Door: Lex

Blijf op de hoogte en volg Lex

18 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Indianapolis

hallo, her wat belevenissen van vandaag.

vanmorgan al om 6.00 uur opgetsaan, want we moesten om 8.00 uur beginnen met de eesrte les van Jack. Hij noemt de les een ' class'. Hij start elke les met een korte quiz-achtige vraag, die de studenten schriftelijk beantwoorden. Hij kijkt dat dan 'smorgens vroeg om 5.30 of 's avonds laat om 11.00 uur na. Lang niet elke student komt opdagen, er is wel een presentielijst op papier, die niet echt effectief is. Er staat veel eten en drinken op tafel, ze komen druppelend binnen, tot na 8.30 uur. Om 8.45 uur gaan we naar een 'reception' ter ere van ons: heel veel korte gesprekjes gevoerd, veel kaartjes uitgewisseld, en vervolgafspraken gemaakt om onderwerpen verder met die mensen te kunnen doorspreken later deze week. Dat werkt echt. Ik begin al wat in het egels te denken, en snap het systeem ook wat beter. Tot 11.00 uur lang doorgepraat met Jim Duncan, een theoloog die nu les geeft in 'speeches' en chef internationale betrekkingen is.
Daarna heb ik een vragenlijst van een studente beantwoord over mijn persoonlijke motieven mijn werk te doen: heel goed om zo mee te denken. Op S.A.B. laat ik die nog wel eens zien. ndertussen veel op mijn rug getikt door Jack om weer met een nieuwe collega kennis te maken.
'sMiddags een nieuwe groep studenten om 13.00 uur: in een klaslokaal zonder ramen! Er zijn hier heel veel kantoorruimten en leslokalen zonder ramen - alleen kunstlicht! Deze groepen studneten zijn zeer gemengd, t/m 60-gers, echt waar. Dat komt doordat studenten hier veel meer gebruik kunnen maken van externe studiefondsen.
Van 13.30-15.30 een gezamenlijke ontmoeting gehad met de directie. Het hele onderwijssyteem doorgepraat, ook dat van Nederland. Wat cadeautjes gegeven.
Tenslotte nog een Class, waar ik veel vragen van studenten heb kunnen beantwoorden. Een groep moest een presentatie houden over Waarom ik voor Ivy Tech College gekozen heb. o.a. de vragen Wie ben ik? Wat wil ik worden? Hoe kom ik daar? Exact de vragen die wij ook bij S.A.B. gebruiken, maar dan zonder de theorie van Meijers/Kuipers.
Een student van 30 jaar vroeg mij of wij in Nederland ook een volkslied hebben. Na enig doorvragen van hem, heb ik het lied op internet opgezocht met een engelse vertaling, en heb het toen maar voor de klas hardop gezongen!! Het was muisstil, met applaus als nagerecht!.
Studenten hier zijn erg trots op de vrijheid die ze in de States krijgen om onderwijs te kunnen volgen. De engelse presentatie zal ik van die ene student krijgen per mail.
Vanavond tenslotte gedineerd in een plaatselijke club van kunstliefhebbers.
Jack is daar lid van. We kregen 2 lezingen erbij.En natuurlijk gebabbel met 'that dutchman'.
Weer een hele leuke en leerzame dag, maar ook vermoeiend. Nu lekker slapen.

groet, Lex.

  • 19 Oktober 2011 - 08:34

    Corrie Tiemens:

    Hallo Lex,

    Wat leuk, je reisverslag. Je doet wel veel indrukken daar op of niet?
    Leuk, dat je het zo gezellig hebt in je gastgezin. Geniet van deze dagen.
    Een hartelijk groet vanuit Zwolle.
    Corrie

  • 19 Oktober 2011 - 11:14

    Eeke:

    Ha die Lex,

    Ga je dat bij ons ook doen, volkslied zingen als je je presentatie houdt? Mag gewoon in het Nederlands hoor;-)
    Wat een indrukken, en wat een grote school. Vinden we het in Nederland al "fabrieken", maar dat is nog niets vergeleken met daar. Hoop dat je ook nog tijd hebt voor wat sight seeing.

    Hartelijke groet,
    Eeke

  • 19 Oktober 2011 - 16:00

    Ineke Wempe:

    Hoi Lex,

    Boeiend zeg je reisverslagen! Wat een indrukken en ervaringen doe je op. Ben ook benieuwd naar je testen die je binnenkort krijgt. Loopbaancompetenties zijn dus eigenlijk universeel als ik het allemaal lees. En... het volkslied wil ik wel in het engels horen. Starten we het 1e overleg mee:) Geniet ervan! hartelijke groet,
    Ineke

  • 19 Oktober 2011 - 19:55

    Lies:

    Hoi Pap,

    Nou, volgens mij kom ik de eerste uren niet weg als ik je op kom halen van Schiphol. Had ook niet anders verwacht hoor ;-)
    En.....al hamburgers gegeten??? En heeft Jack ook Kippen?? Ik ben wel benieuwd hoe het daar thuis is?

    X Lies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Indianapolis

Uitwisselingsreis USA

Recente Reisverslagen:

30 Oktober 2011

zondag 30 oktober

29 Oktober 2011

zaterdag 29 oktober

28 Oktober 2011

vrijdag 28 oktober

27 Oktober 2011

donderdag 27 oktober

26 Oktober 2011

woensdag 26 oktober
Lex

Actief sinds 06 Juni 2011
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 30207

Voorgaande reizen:

13 April 2015 - 17 April 2015

Auschwitz Tour 2015

22 Juli 2013 - 01 Augustus 2013

De Joodse parels van Midden-Europa

15 Februari 2013 - 22 Februari 2013

Oekraine februari 2013

31 Juli 2012 - 09 Augustus 2012

Polen, 31 juli - 9 aug. '12

29 Februari 2012 - 05 Maart 2012

Moldavie

15 Oktober 2011 - 29 Oktober 2011

Uitwisselingsreis USA

Landen bezocht: